Wielka Rawka jest najwyższym szczytem położonym w paśmie granicznym Bieszczadów. Jej wysokość to 1307 m n.p.m. Jest to doskonały punkt widokowy, z którego można podziwiać bieszczadzkie panoramy. Na szczyt można się dostać kilkoma szlakami : czerwonym z Wetliny (najdłuższy), niebieskim z Ustrzyk Górnych (ok.3-4 h) i zielonym, z Przełęczy Wyżniańskiej (najkrótszy ok.2 h). My wybraliśmy ten ostatni wariant.

Po zostawieniu samochodu na parkingu na przełęczy wędrujemy lekko pod górę, a następnie prawie płasko przez rozległą łąkę i po około 20 min docieramy do niewielkiego schroniska „Pod Małą Rawką”. Przed schroniskiem skręcamy w prawo i po około 10 min wchodzimy do lasu gdzie szlak trawersując zaczyna piąć się do góry. Po około 30-40 min las zaczyna rzednąć, a droga prowadzi ostro pod górę i wychodzimy na wierzchołek Małej Rawki. Tu krzyżuje się szlak z Wetliny, a my kierujemy się teraz żółtym szlakiem, który przez przełęcz, a następnie lekkim łukiem po ok 20 min doprowadza nas na szczyt.

Przed samym szczytem stoi na wysokości 1304 m n.p.m. betonowy słup geodezyjny, stąd do kulminacji tylko 5 min. Przy dobrej widoczności roztacza się przed naszymi oczami od północy panorama Połoniny Caryńskiej i Wetlińskiej oraz masyw Tarnicy. W dole widać Ustrzyki Górne, a od południa Szczyt Kremenaros, na którym zbiegają się granice Polski, Słowacji i Ukrainy. Do Kremenarosa (1221 m n.p.m.) możemy dojść niebieskim szlakiem wzdłuż granicy z Ukrainą, co zajmie nam ok 45 min w jedną stronę. Na grani Rawki wiał silny wiatr więc zeszliśmy do granicy z Ukrainą na małe co nieco. Schowani za krzakami mogliśmy wystawić buzie do ciepłego wrześniowego słonka. Do samochodu wracamy tą samą drogą.

Zdjęcia wykonano we wrześniu 2006 roku.